Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

zondag 19 december 2010

Vogeltjes voeren in het park

Ik was op zaterdag 18 December eerst in de ochtend naar het Park Frankendael gegaan om foto's te maken. Het was toen echter bewolkt. ik heb wel foto's gemaakt, maar achteraf gezien bleken diegene waar de vogeltjes op stonden niet helemaal scherp.( te klein diafragma/ geen korte sluitertijd gebruikt).
In de middag, toen het zonnetje door kwam ben ik wederom teruggegaan om de vogels te voeren, en dit keer waren er meer foto's gelukt.
Deze foto is gemaakt bij de ingang van het park aan de kant van de Hugo de Vrieslaan. Je loopt dan via een houten loopbrug over de vijver, het park in. Het was rond 15.30 uur, en de zon stond laag.

Op een afgezaagde boomstronk, in een rustig gedeelte van het park wordt er door de mensen brood en voer voor de vogels neergelegd. Vanaf een afstandje kun je dan kijken welke vogels daar op af komen. Het roodborstje kwam als eerste.


Ook merels laten zich snel zien, zowel mannetjes als vrouwtjes. Maar er kwam ook een vogeltje dat ik niet ken. Wat kleur betreft lijkt hij erg op een IJsvogeltje, maar ik betwijfel of het er een is. Volgens mij is het een soort vink. maar wie het weet mag het zeggen....




Doordat de zon laag staat, krijg je mooi strijklicht en warme tinten. Alleen na 16.00 uur werd het te donker en ben ik weer huiswaarts gekeerd.Maar niet voordat ik deze foto had gemaakt van een ondergaande zon.

Tot de volgende Blog....

6 opmerkingen:

  1. je hebt een mooie boomkruiper op de kiek weten te zetten. Prachtig gedaan. Op dit plekje kun je best mooie foto's maken..blijven zitten en het lekkerste gerecht maken voor deze vogels. En het zonnetje erbij is altijd een fijn cadeautje..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sorry, boomklever, haal ze elke keer door elkaar...
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Odette
    Prachtig..de Boomklever...En natuurlijk de foto's van de AWD.
    Ik ga je bij de lijst zetten voor de wandeling 23 Jan 2011
    Ook zal ik je link plaatsen op mijn site..
    Want AWD..... :)
    Gr Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Odette, mooie foto's van dat roodborstje zeg en ook die boomklever is leuk (had ik ook niet geweten!).

    Was zelf zondag nog in Frankendael voor de kerstmartk, het zag er inderdaad prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat gaaf zeg, die boomklever.
    Die heb je er supermooi op.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Odette

    Gaaf hoor deze opnames , ik vind het altijd leuke vogeltjes en je hebt ze mooi vastgelegd.

    groetjes, Joop

    ik hoop dat ik er die dag bij kan zijn !

    BeantwoordenVerwijderen