Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

donderdag 10 maart 2011

Vlinders

Afgelopen zondag weer even van de gelegen heid gebruik gemaakt om naar Artis te gaan. Heb lekker door het park gelopen, genietend van het zonnetje, maar ben ook in de vlindertuin geweest. dat is toch wel mijn favoriete plek. Hoewel het er, als de zon schijnt, erg warm kan worden....



Deze Monarch vlinder kom je eigenlijk het meeste tegen. Doordat ze als rups de bladeren van de Asclepias planten eten zijn ze giftig. De oranje kleur dient dus eigenlijk als waarschuwing voor de vogels; Pas Op !


Ik heb maar een objectief voor mijn camera. Dit is een Tamron AF 18-270mm. Het voordeel van deze lens is dat je niet steeds van objectief hoeft te wisselen. Het nadeel is dat je , zowel met lange brandpunt afstand, als met het maken van macro foto's, net niet de mooiste kwaliteit te pakken hebt. Ik overweeg nog om een aparte macro lens aan te schaffen, maar mijn budget laat dat nog even niet toe.



In het Insectarium staat een grote agave plant. Deze is al erg oud, 50 jaar zelfs. Deze plant bloeit maar een keer in zijn leven en sterft vervolgens af. Halverwege februari begon hij te bloeien. Ik ben even gaan kijken bij deze agave, maar hij is al bijna uitgebloeid. Best wel raar dat hij straks dus helemaal weg is. Ik heb nog geprobeerd om een Macro opname te maken van de meeldraden. Dit is het resultaat.


Het is wel een aparte foto geworden, maar toch ben ik er niet tevreden over. Meer oefenen dus. Dit was een kort blogje, volgende keer meer.
Tot de volgende Blog,
groetjes Odette



10 opmerkingen:

  1. Hoi Odette,
    Wat hebben de vlinders mooie kleuren, en door je telelens krijg je een hele mooie dof. De laatste opname die is ook echt wel heel gaaf geworden. Ik heb genoten van je beelden, groetjes en een fijne avond. Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Odette
    Ik vind het heel knap dat je dit met jouw lens voorelkaar gekregen hebt hoor, dus je mag best wel tevreden zijn!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Odet
    wat een geweldige foto's mooi scherp.
    groetjes herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je vlinders staan er niet verkeerd op, je kunt deze lens er best voor gebruiken, ze zien er goed uit. Wat een verhaal over deze plant, hij is dus nu overleden..doe je daar 50jaar je best voor en dan maar één keer in bloei en voetsie..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Odette, de vlinders staan er knap op hoor...met je telelens! Sùper gedaan!
    Ook de meeldraden geeft een leuke foto en je verhaal over de Agave is heel interresant.
    50 jaar worden, bloeien en dan afsterven!
    Nu maar hopen dat er weer een mooi plantje komt uit de zaden, anders is het over en uit!
    Het was warm in de vlindertuin maar door de zon had je wel lekker veel licht voor je foto`s denk ik.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi de vlinder foto's. Ik vindt het nog een hele kunst om ze er mooi op te krijgen. Ik heb me net een jaarkaart Artis aangeschaft en ga zaterdag eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige serie en zo mooi van kleur, altijd leuk om vlinders te fotograferen.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er prima uit Odette.
    De vlinders staan er goed op met die lens.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Odette

    Prachtige close-ups hoor, wat een schitterende kleuren ook

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Odette,
    wat zijn dit leuke fotos van de vlinders, erg heel mooi. Jammer voor de agave...
    Groetjes
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen