Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

maandag 18 juli 2011

Olifantenblog


Hallo, Mag ik mijzelf even voorstellen; Mijn naam is Mumba, ik ben een gezonde jonge meid van ruim 100 Kg. en vandaag precies een maand oud ! Op 18 Juni ben ik geboren in dierentuin Artis, mijn moeder heet Thong Thai en mijn oudere zusje Yindee.


Als het mooi weer is mag ik lekker naar buiten. Ik ben een vrolijke en ondernemende meid, die niet snel bang is. Hier zie je mij staan tussen Mams en mijn tante. Samen staan we gezellig te kijken naar alle visite.


Iedere ochtend leggen de verzorgers takken met bladeren in ons buiten verblijf, Mama, tante en Yindee eten die dan smakelijk op. Maar ik heb er nog wat moeite mee. Ik probeer de takken wel te pakken met mijn slurfje, maar breken lukt niet en opeten doe ik helemaal niet. Ik eet liever een drol van mama, veel lekkerder en zachter.




Dan maar een beetje er mee spelen. Maar Mama houdt me goed in de gaten hoor!


Ik snap niet wat hier nou zo lekker aan is... Geef mij maar melk.


Dit is Yindee, mijn grote zus van bijna zes jaar. Later wordt ik net zo groot als zij. Ik zal snel even een sprintje  trekken door het verblijf, om naar haar toe te gaan.



Mam , niet zo snel....


Kijk nou, een van de verzorgers is zijn jas vergeten mee te nemen, en Yindee heeft hem gevonden, wat zal ze er mee gaan doen?


Je kan hem natuurlijk in je bek stoppen, maar met een slurf ervoor gaat dat moeilijk...




Je kan er lekker mee in de rondte gaan staan zwaaien, erg leuk om te zien en te doen....


Er op gaan staan, is ook wel wat. Misschien komt er nog geluid uit?


Of de jas heel hoog de lucht in zwiepen. Jippie !!! zie je Yindee gaan. De lol spat er van af.



Ik zoek nu maar weer de veiligheid bij mama Thong Thai op. Zo vlak bij haar, voel ik mij toch het prettigst.





Als laatste nog de visite even de gelegenheid geven om mij te fotograferen. Ik zal mijn best doen om leuk te poseren, maar daarna ben ik toch echt wel moe hoor!


Samen met Mama loop ik terug naar het binnenverblijf en komen we Yindee weer tegen. Wat heeft die nou in hemelsnaam aan haar oor hangen? Dat lijkt de jas van de verzorger wel.....

Bedankt voor het lezen van mijn olifantenblog en ik hoop jullie snel te zien in Artis. Wij zijn namelijk niet de enige bewoners hier, en ik heb begrepen dat er nog veel meer baby's geboren zijn.
Tot snel.
Groetjes Mumba.

Tot de volgende blog,
Groetjes Odette

15 opmerkingen:

  1. Hoi Odet
    wat een leuke foto's van die kleine.
    mooi gedaan.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Odette,

    Prachtige om jonge dieren te zien en zeker een olifantje.
    Heel mooi gedaan en een heel leuk verhaal erbij.
    Toch zonde dat ze in zo'n klein verblijf zitten in Artis, maar het blijven machtige dieren.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Odette

    Wat een mooie foto's, zo schattig dat kleintje.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blog Odette met alle aandacht voor Mumba en haar fam.
    Wat is ze schattig.
    Yindee met de jas,geweldig!!
    Mooi gedaan,
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Odette
    Mumba in de hoofdrol..wat een prachtig gezicht..Zo'n maand oude olifantje.
    Alleen daarom zou men al naar de dierentuin gaan.Prachtige serie.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. al weer een maand deze kleine meid, wat een leuke voorstelling. Het is echt een babyboom in Artis heb het gelezen, heb je de andere kleintjes ook op de kiek. Dit was echt genieten van de kleine boef, kan niet wachten op de volgende serie..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Mumba,
    wat een schatje ben jij, en je grote zus is ook erg leuk, enig hoe ze met die jas speelt.
    Het is toch wel heel fijn dat Odette zulke mooie foto's van jullie heeft gemaakt, nu kan ik lekker van jullie genieten.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mumba wat is ze lief!
    Zo mooi om haar te zien genieten.
    Prachtige serie, mijn complimenten.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ze leuk en wat een mooie foto's. Ben vorige week ook een ochtendje op kraamvisite geweest. De kleine leeuw is ook een lust voor het oog en de camera. Het is op het moment echt genieten in Artis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd een goede publiekstrekker als er een kleintje geboren wordt. Mooi in beeld gebracht Odette, je laat hier een fraaie serie zien.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Odette

    Genieten hoor van al dze prachtige opnames, altijd vertederend met die kleintjes.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze klein he die jonge olifanten, nou ja klein....vergeleken met ons zijn ze ook al groot. Leuke serie van de fantjes in actie.

    Oh, in de Blauwe kamer heb ik de ruines gezien, maar mijn foto's waren te slecht voor de blog, die dag had ik veel overbelichte foto's, moet daar toch op letten, als het een zonnige dag is.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje zeg om op te eten maar ja 100kg is ook al weer behoorlijk zwaar Het is leuk vast gelegd mijn complimnet hiervoor en met de tekst er bij is het een mooie serie
    groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Odette!
    Heel leuk om even met je mee te kunnen kijken.
    Mooie foto's allemaal en leuke teksten.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn dit lieve fotos van de olifanten :-)

    BeantwoordenVerwijderen