Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

zondag 9 januari 2011

Dagje Artis Amsterdam

Er was mooi weer voorspeld, dus prima om een ochtendje naar Artis te gaan. Dat is het fijne van een abbonnement en lekker als je dichtbij woont. Om 10.00 uur door de poort naar binnen en meteen door naar de apenrots. De aapjes hadden net wat lekkers gekregen..





Via de apenrots loop je verder het park in naar de grote vijver. Dit was vroeger een gracht die dwars door Artis liep en die ze hebben afgedamd. Hierdoor zijn de 3 vijvers ontstaan. Daar huizen nu o.a. de Pelikanen, en enkele aalscholvers.






Kuifje.


Ik ben nog even het reptielenhuis ingelopen, maar daar was het druk en donker. Niet ideaal voor foto's. Dan maar even bij het Kerbert-Terras, de leeuwen kijken. Die lagen allemaal te slapen. Eten krijgen ze pas om 13.00 uur.

SSt, niet storen..


Achter de Afrika-Savanne om gelopen, er waren geen giraffen buiten, alleen zebra's, zo naar de Gieren. Het is lastig om deze vogels goed te fotograferen met al dat gaas om hun grote kooi. Ik heb een poging gewaagd.


De wolven zitten in een natuurlijke, goed beschutte omgeving. Als bezoeker heb je maar een paar punten waar je door het begroeide gaas of door glas de wolven goed kunt zien. Hierdoor is foto's maken lastig, maar als je ze op de foto hebt, komt het door de omgeving wel veel natuurlijker over.








De stokstaartjes waren niet thuis en de wasbeertjes zaten verstopt hoog in de boom, dan maar de prairiehonden opgezocht. Grappig om te zien hoe ze nieuwsgierig hun hol uitkomen en zodra er een ekster landt, ze het hol weer invluchten..



En zo kwam ik uit bij de Steenbokken rots. Het mannetje met zijn imposante gewei, stond bovenop de rots en had daar een prima uitzicht. Hij stak geweldig mooi af tegen de blauwe achtergrond. Ik helemaal blij.



Als laatste ben ik nog even naar de beverratten gegaan. Deze hadden het te druk met hun poetsbeurt. Er was er maar een die wel even op de foto wilde.



Sta ik er zo goed op?


Tegen de tijd dat het erg druk begon te worden liep ik het hek alweer uit. Tot de volgende Blog!
groetjes Odette



6 opmerkingen:

  1. je hebt er een leuke wandeling van gemaakt. Er zijn toch nog best wel veel beesten buiten. De steenbok lijkt wel een brons beeld, wat staat deze er prachtig op. Weer een leuke serie gemaakt op deze zonnige zondag.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke serie.
    Vooral dat aapje met de appel.
    De steen bok is ook top!
    Leuk om ze even te bekijken.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om deze foto`s te bekijken Odette.
    Heel mooi zijn ze.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had een mooie zonnige dag, de dieren zaten ook lekker in het zonnetje. Favorieten zijn bij mij de slapende leeuw en de prairiehondjes, die dieren vind ik gewoon erg leuk. Jouw foto's van de apen vind ik heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Wolf is natuurlijk een geweldig beest...Ik geloof niet dat ze hier in Nederland in het wild kunnen worden uitgezet..Ik denk dat dat problemen gaat geven op de lange termijn.
    Maar als ze dat wel zouden doen..Zou ik het geweldig vinden.
    Wat een pracht beesten.
    Mooie serie
    Gr Henk bos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijzonder leuke opnames vanuit Artis, ook een fijne locatie om rustig foto's te kunnen maken.

    Je hebt erg mooie serie's op je blog staan ....prima gedaan Odette.

    groetjes en bedankt voor al jou fijne reacties,
    Joop

    BeantwoordenVerwijderen